L’Ajuntament planteja implantar el servei de taxi a demanda a Arenys

Es reprodueixen les queixes perquè alguns taxistes incompleixen els torns de guàrdia
|

L’Ajuntament d’Arenys de Mar té sobre la taula un projecte per estudiar implantar el servei de ‘Taxi a Demanda’ que organitza l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), com tenen moltes poblacions a Catalunya i al Maresme, com per exemple Santa Susanna, Pineda o Alella, on els resultats “són satisfactoris” va explicar el regidor de Seguretat Ciutadana, Josep Maria Pruna. 


De moment, el govern ja hi ha mantingut un parell de reunions amb l’AMTU i ha iniciat el procés administratiu per poder instaurar el servei a Arenys de Mar. Això, segons el regidor, permetria que els usuaris poguessin millorar el servei de transport públic local de qualitat, a un preu molt reduït. 


Parada taxi 2  xs   còpia

Parada de taxis de l’estació d’Arenys. Foto: Xavi Salbanyà


El servei de ‘Taxi a demanda’ consisteix a fer ús dels taxis locals i compartir el vehicle en un trajecte determinat. En altres poblacions els usuaris truquen a un número de telèfon el dia abans del servei i especifiquen el trajecte que necessiten fer, l’hora de recollida i les dades per fer el retorn. També s’indica el nombre de passatgers. El beneficiari rep una trucada de confirmació. L’import del viatge sol ser similar al d’un trajecte normal en transport públic, ja que la resta ho assumeixen les administracions. 


A Arenys es tornen a reproduir, especialment a les xarxes socials, les queixes pel deficient servei que presten alguns taxistes que, segons confirma el mateix regidor “no fan els torns de guàrdia”. Això provoca que en horaris i dies determinats, els usuaris que volen accedir al servei es troben que no hi ha qui els atengui. 


Segons el reglament al qual estan sotmesos els professionals del taxi a Arenys, estan obligats a realitzar torns de guàrdia. Això pot suposar que, encara que no estigui a la parada, ha d’estar localitzable. 


Des del col·lectiu reconeixen que es poden donar casos en que el client no sigui atès al moment, però la majoria dels professionals tenen recursos per donar el servei, encara que sigui derivant-lo a altres professionals. D’altra banda, hi ha clients que no estan disposats a esperar que el taxista acabi el servei “A vegades, han d’esperar vint minuts que tornem i ja s’estan queixant, tot i avisar-los”. 


L’Ajuntament, segons Pruna, està molt atent a aquestes disfuncions del servei de taxi i, com ja ha passat en altres ocasions, no dubtarà en obrir expedients sancionadors.