Els cotxes i la contaminació

​L'opinió d'Antoni Pardo
|

Toni pardo web

Vehicles que funcionen amb electricitat que es cremen. Res se sap del fet que les bateries de liti són perilloses. De moment, estan prohibides dins del transport públic. Hi ha un silenci administratiu de la fabricació d’energia elèctrica, un 76% és nuclear i gas natural, les d’urani no es pot parar, però les de gas sí. Diuen que la contaminació als centres urbans és produïda per cotxes. No és cert. La contaminació mundial dels cotxes no arriba el 10%. La resta són els grans vaixells de transport, que segons diuen 30 càrregues d’aquests contaminen com tots els cotxes del món, i en tenim més de 3.000. Els vaixells i vehicles militars, pesquers, creuers, maquinària pesant d’obres, transport aeri, maniobres dels exèrcits, curses motoritzades o la indústria. La sorra en suspensió porta contaminació d’arreu. Però ara el negoci és canviar els cotxes. De moment, els grans fabricants japonesos, han fet pinya per tornar a fabricar cotxes de combustibles fòssils, però menys contaminants.