El CAP d’Arenys de Mar és epicentre de diferents notícies en els últims temps, entre elles l’anhelada i important ampliació del centre, però en paral·lel, també es demana una solució de manera urgent i eficient, a una problemàtica derivada de què el CAP ha deixat d’atendre les trucades de les farmàcies durant les nits i els caps de setmana, malgrat que aquests establiments formen part del sistema de salut pública. Segons la portaveu de les farmàcies d’Arenys de Mar i d’Arenys de Munt, Dolça Rigola, el CAP ha deixat d’atendre telefònicament entre les 20 hores del vespre i les 8 hores del matí i els caps de setmana. «Ni tan sols agafen el telèfon a la Policia Local», afirma.
Els principals afectats són els usuaris que van de matinada a les farmàcies de guàrdia de la vila per receptes de medicaments que els han donat al CAP i que o estan mal fetes o tenen problemes de subministrament. Com que el farmacèutic no pot trucar al CAP per aclarir ràpidament aquesta qüestió, el pacient ha de tornar al CAP i demanar una nova recepta per anar de nou a la farmàcia. «Abans això no passava i amb una trucada es resolia ràpidament, però ara ens fan trucar al CUAP de Mataró, aquest ha de trucar al CAP d’Arenys de Mar i després respondre a la farmàcia», relata Rigola.
La representant de les farmàcies ha traslladat el problema al director del CAP, Ricard Peiró, qui va explicar que la decisió de fer-ho d’aquesta manera ha vingut «de dalt», sense determinar qui és el de dalt. L’Ajuntament ha demanat explicacions al departament de Salut sobre aquest problema que també es dona a la resta del Maresme. ERC va denunciar la situació i ha demanat una solució com ara crear una línia telefònica directa entre les farmàcies, el centre sanitari i amb la policia. La regidora de Salut Pública, Soraya Real, ha informat que la Policia Local sí que té un número directe amb el CAP. El servei nocturn de l’ambulatori d’Arenys de Mar ha canviat el model des de fa tres anys i està provocant la insatisfacció dels usuaris que opten per mútues.