Les xarxes socials van bullir la primera setmana d’abril amb les maniobres de dues embarcacions de tipus militar que evolucionaven davant les platges del Cavaió i de la Picòrdia. No és la primera vegada que l’empresa arenyenca fa les proves davant el litoral arenyenc, però en aquesta ocasió va sorprendre que, fins i tot, arribessin a tocar platja en el que se suposava eren pràctiques de desembarcament.
Les maniobres de llanxes militars a la platja d'Arenys.
En aquesta ocasió, com també és força habitual en la direcció de l’empresa, no van voler atendre els mitjans de comunicació que els requerien per la presència de patrulleres militars, provocant molts comentaris especulatius, que no van poder tenir cap aclariment. Sí, en canvi, han notificat, dies després, que les proves es van fer amb els permisos atorgats per Costes de l'Estat, obviant, però a l’Ajuntament que podia haver transmès la informació als veïns que s’hi interessaven.
El director executiu d’Aresa Shipyard, Oriol López, si bé va negar donar explicacions a la premsa local i nacional, va participar en un programa de RAC1 en el que es parlava de l’afectació de la crisi mundial per debatre sobre el rearmament euro-peu davant l’amenaça de països bel·ligerants. En aquest programa, dirigit per Xavier Bundó, el director va admetre que en un any la facturació de vaixells de vigilància i defensa, com els que es fabriquen a les drassanes d’Arenys, es podria duplicar.
Així, si la facturació d’aquesta empresa és d’uns vint milions, podrien arribar a facturar 40 milions aprofitant la crisi mundial que propicia que els països es rearmin i es protegeixin. Aresa està construint a Arenys embarcacions de fins a 50 metres d’eslora, especialitzant-se en vaixells d’alta velocitat. Les plataformes, com anomenen ells a les estructures de les naus, passen uns filtres molt minuciosos del govern espanyol que, fins i tot, pot arribar a vetar la venda a segons quins governs.
Oriol López va reconèixer, però que fa dos anys que s’estan preparant per a aquesta crisi mundial que, segons va declarar la ministra de Defensa espanyola, Margarita Robles, es manté l’amenaça d’una guerra absoluta, de la que la societat no n’és del tot conscient. Les plataformes no incorporen ni sistemes militars, ni aparells electrònics militars, ni armament, ni sistemes de defensa. Després de cada projecte Aresa passa el filtre del Ministeri de Defensa espanyol, que estudia que els vaixells compleixin les especificacions tècniques del contracte que abans han aprovat.
Aresa, que és l’única empresa que construeix vehicles marítims a Catalunya, segons López, manté la confidencialitat sobre el client que ha demanat les llanxes que es van poder veure evolucionant per les platges, sense matrícula, ni bandera. Fa vint anys ja va ser notícia que Aresa fabriqués les llanxes interceptores Black Falcon pel govern de l'Aràbia Saudita.