El nou plec de clàusules per posar a concurs la recollida selectiva es portarà a aprovació més endavant. El govern municipal ha optat per retardar-ho per estudiar les aportacions dels grups a l’oposició, com és el cas de l’ampliació dels punts on es volen ubicar les àrees tancades. La idea és que al final n’hi hagi tres: una al polígon Valldegata-Draper, una altra a la zona del Xifré i una tercera a la zona de Llevant.
L’AVAM comença a fer diverses mobilitzacions.
Altres peticions de l’oposició passen per tenir una Oficina d’Atenció al Ciutadà exclusiva per a les escombraries amb un horari extens o fer més inspeccions per aquells que no treguin la fracció correctament, entre altres. La regidora de Medi Ambient, Ona Curto, diu que espera arribar a un acord amb Junts per Arenys perquè votin favorablement o s’abstinguin, ja que el PSC ja els ha traslladat que no hi donaran suport perquè no creuen amb el model porta a porta a tot el municipi.
Mentrestant, l’Ajuntament d’Arenys de Mar incrementarà l’aportació econòmica a l’actual empresa que realitza el servei amb uns 60.000 euros més després que RESMAR ha tornat a demanar més diners per “errors de càlcul”. Alhora, hi haurà un equip més per recollir la brossa de rebuig els divendres, un augment al 75% d’un encarregat i es pagarà un lloguer d’un nou camió. La pròrroga de RESMAR es preveu que sigui per 6 mesos, aproximadament, a l’espera d’acabar el procés, de licitació del nou plec de clàusules.
El sobrecost en el servei ja està contemplat amb la taxa d’escombraries pel 2021, que augmenta un 20%. L’Associació de Veïns AVAM ja ha anunciat que hi presentarà allegacions i ha posat de manifest la necessitat de tirar endavant un model consensuat amb la participació veïnal perquè sigui “eficaç, eficient i econòmic”. De fet, l’associació opta per reactivar els consells de barri i un consell sectorial específic, demanen defugir de models de partits i buscar un model que satisfaci a la ciutadania en general.
Des de l’AVAM, creuen que l’increment de la taxa de residus és ‘injustificada’, ja que diuen que el servei que s’ofereix a Arenys és “ineficient” i no compleix amb les expectatives establertes. Apunten que tampoc compleix amb els seus objectius principals de recollida de totes les fraccions assolint les directrius de la Unió Europea i adaptant-se a tots els seus usuaris amb el mínim cost possible. L’entitat també lamenta que la pujada de la taxa s’apliqui amb la situació de crisi econòmica actual arran de la pandèmia.