La pacificació de l’N-II es farà estudiant la realitat de cada poble

El tram entre Arenys i Caldes del futur carril bici és un dels punts que caldrà resoldre
|

El que és una realitat és que l'augment de trànsit a l'autopista del Maresme es nota des de l'endemà de l'alliberament. Molts conductors agafen ara la C-32 i només el primer cap de setmana postpeatge ja es van produir retencions, especialment a Vilassar. A l'Alt Maresme, on la circulació era molt tranquil·la, es nota l'increment en el volum de vehicles. 


Els factors que provoquen les retencions són diversos, si bé és cert que les cues més notables es registren als accessos als peatges, on només una part de les barreres estan aixecades, mentre s’enderroca la resta, i on s’accedeix reduint la velocitat fins a 30 km/h, fet que provoca un efecte de coll d’ampolla. 


Web autopista 2  xs

Es posaran plaques fotovoltaiques a l’esplanada. Foto: Xavi Salbanyà


Des de la Generalitat asseguren que no se cedirà als ajuntaments els trams urbans per on passa l'autopista, però sí que se cedirà l'N-II. Un dels principals objectius del pla de mobilitat és pacificar l’N-II. Això inclou la construcció d'un carril bici que vagi de punta a punta de la comarca. Un dels punts problemàtics és justament el tram d'Arenys a Caldes d'Estrac. Des de la Generalitat reconeixen que caldrà mirar com ha de passar aquest carril per la nostra vila, ja que arran de costa no és possible. 


A més del carril bici, també es faran més voreres per a vianants, 10 rotondes per facilitar els enllaços i reducció de velocitat, així com es millorarà el transport públic. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat afirma que aquests aspectes es treballaran municipi per municipi. El pla de mobilitat preveu redactar aquests projectes en 5 anys i una inversió de 120 milions d'euros. 


La previsió de la Generalitat és acabar de treure les cabines dels peatges, si tot va bé, a finals d’aquest octubre. L'endemà de la finalització dels peatges ja van començar els treballs previs per entrar la maquinària pesant pel desmuntatge. A Arenys es trauran 30 cabines. A banda de deixar els tres carrils per banda, s'apunta a la instal·lació de plaques fotovoltaiques que generin energia per tota la via. A més, les àrees de servei seran gestionades des del sector públic en un model molt diferent del d’ara, ja que seran més sostenibles. 


Isidre Gavín afirma que es tindrà en compte el perill de les pluges i les rierades, responent d’aquesta manera a les inquietuds expressades per arenyencs que s'han interessat per la restauració paisatgística dels peatges troncals i la possibilitat que ara hi hagi més cabal d'aigua.