L’àrea de l’antic peatge serà una zona fotovoltaica

L’energia que es capti no serà per a Arenys sinó per a carreteres
|

Els laterals del peatge de l’autopista C-32 al seu pas per Arenys, una vegada estigui enderrocada la instal·lació de les casetes on hi havia les barreres -una acció que es preveu en les setmanes vinents es convertiran en una àrea de plaques fotovoltaiques per generar electricitat verda


El vicepresident del govern i responsable de Polítiques Digitals i Territori, Jordi Puigneró, va presentar el passat 25 d’octubre el projecte per instal·lar plaques fotovoltàiques a l’espai alliberat de les quatre àrees de peatge de la C-32 nord, o sigui Arenys de Mar, Santa Susanna i Vilassar de Dalt, així com de la C-33 a Mollet. 


Barrera autopista petites   xs

Les noves plaques fotovoltàiques ocuparan una superficie total d’unes 11 hectàrees. En el cas d’Arenys, és la zona on hi ha més espai de les quatre, amb 38.054 metres quadrats alliberats. Es preveu que l’energia obtinguda sigui al voltant de 20.000 MWh a l’any, que correspon aproximadament a la que consumeix la xarxa de carreteres gestionades directament per la Generalitat. A més es calcula que el projecte pot generar un estalvi de 5.000 tones de CO2 a l’any. Una xifra que és equiparable a treure 2.800 vehicles diaris dels accessos a Barcelona. 


El projecte es redactarà l’any vinent i es preveu que les plaques estiguin installades el 2023. Aquestes actuacions tenen un pressupost d’uns cinc milions d’euros, dins el contracte de manteniment d’aquestes vies, adjudicat per 8,4 milions d’euros el 31 d’agost, coincidint amb la finalització de les concessions. 


Una vegada ha finalitzat la concessió de la C-32, el Departament ha començat a executar els treballs per a desmuntar les cabines i adequar els espais centrals en les zones de peatges, que es troben en la seva fase final. Darrerament s’han alliberat els tres carrils per sentit del tronc de l’autopista a Vilassar de Dalt i durant la primera quinzena de novembre quedaran alliberats els d’Arenys i Santa Susanna. 


El vicepresident Puigneró, també va avançar que estan estudiant que, a banda de les plaques fotovoltaiques, les zones laterals dels peatges també podrien acollir altres instal·lacions “com les electrolineres” de recàrrega de vehicles elèctrics o fins i tot “un park & ride”, un estacionament dissuasori per fomentar el transport públic. 


Pel que fa a l’N-II va explicar que hi ha un projecte en procés per augmentar la pacificació.