Arenys guanyarà un carril bici amb la futura pacificació de la N-II

​L’eliminació dels peatges permet fer la variant de Valldegata i millores a l’autopista C-32
|

Arenys de Mar és un dels pobles de l’Alt Maresme que es beneficiarà del projecte de pacificació de la carretera N-II impulsat pel Departament de Territori de la Generalitat, una vegada que el gruix del tràfic viari s’ha canalitzat per l’autopista C-32. Es construirà la variant de Valldegata, un carril-bici fins a Canet-Sant Pol i es restaurarà la platja del peatge per instal·lar plaques fotovoltàiques. 


La C-32 gratuïta ha assumit el 33% dels vehicles que fins ara circulaven per l’N-II. Entre Caldes i Arenys, el tràfic pel litoral s’ha reduït un 57% i actualment només hi passen 9.825 vehicles diaris. Una xifra que permet iniciar la pacificació de la N-II per convertir-la en una via urbana, amb una reducció de carrils i voreres més amples. 


Bandes rugoses2   xs

La Generalitat desconeix les queixes pel soroll de les bandes. Foto: Xavi Salbanyà


La connexió entre l’N-II i la C-32 per Valldegata és un dels vuit projectes en licitació per 118 milions d’euros. Destaca l’actual rotonda davant la zona de la Muvisa, que tindrà una nova connexió directa amb la zona industrial i permetrà connectar directament amb l’autopista des de l’N-II. 


Segons va informar el vicepresident del Consell Comarcal i portaveu de la Mesa de Mobilitat del Maresme, Joaquim Arnó, també s’eliminarà el nus viari que hi ha sota l’autopista per pacificar-lo i permetre que la riera d’Arenys esdevingui un dels ramals transversals del corredor Eurovelo 8 que vol unir Cadis amb Grècia. 


Requerit per l’augment de soroll que genera l’autopista i la manca de llum a la sortida, el secretari de Mobilitat, va demanar als afectats que avisin d’aquestes deficiències perquè “no en tenim cap coneixement”. 


La pacificació de l’N-II al Mig i Alt Maresme també preveu reconvertir la carretera en una via de trànsit més local, millorant la capacitat viària, l’accessibilitat dels vianants i la integració de les parades d’autobús. 


D’altra banda, el carril-bici comarcal passarà pel litoral arenyenc. La seva implantació donarà continuïtat al recorregut pedalable del front marítim del Maresme, en el terme municipal d’Arenys i entre les poblacions de Canet i Sant Pol de Mar, on s’incorporaran millores a la secció per la pacificació de l’N-II, com les ja esmentades. La inversió prevista per aquesta actuació és de 2,6 milions i actualment el projecte constructiu es troba en fase de redacció. 


Paral·lelament, la Generalitat destina 1,5 milions a un projecte pilot per la reducció d’emissions de carboni en el corredor viari del Maresme.