Un fort aiguat causa estralls a Arenys de Mar

​Les imatges que van gravar els veïns es van veure en els principals informatius de televisió d'Espanya
|

La tarda del primer juny va caure una enorme tempesta d’aigua a Arenys de Mar que va tornar a mostrar imatges de les grans rierades tant a la Riera principal com els rials, especialment al Bareu i Sa Clavella. Van caure 57 litres per metre quadrat en una hora i vint minuts, amb pics de precipitació de fins a 250 litres per metre quadrat.


Plataner   Artur

Arbre caigut a la Riera. Foto: Artur Mora. 


El fort aiguat va causar nombrosos estralls, però no es va lamentar cap desgràcia personal. Les imatges que van gravar els veïns es van veure en els principals informatius de televisió d’Espanya. De totes, la que més va impressionar va ser la d’un conductor que va voler creuar el rial de Bareu des del carrer Ample i la força de l’aigua el va arrossegar fins a pràcticament la carretera, on va poder maniobrar per sortir. Una imprudència que podria haver costat molt cara.


Cotxe rial   montse hoop

Un cotxe atrapat al rial de Pau Costa. Foto: Montse Laborda. 


La rierada al Bareu va fer que l’aigua entrés al supermercat Bon Preu que va quedar ple de fang. També van quedar afectades lleument les terrasses dels bars de la zona i alguns baixos. Al rial de Sa Clavella, la rierada va fer caure motos, va moure contenidors i algun vehicle. Totes les tapes de claveguera van saltar i l’aigua hi sortia com si fos una gran font. La Riera principal es va veure baixar amb força en la superfície, malgrat estar coberta. Això va fer que quedés inundat el pas de vehicles i vianants que comunica amb la platja. Al Pla dels Frares es va desprendre un mur per sobre de l’escola Sinera i un balcó es va trencar al carrer de Professor Castelló. Cap a les nou del vespre, quan ja havia parat de ploure, un plataner de grans dimensions amb la base podrida va caure sobre la vorera davant del pas de vianants que creua cap a la placeta de l’Església.