El carril bici de la Riera s’eliminarà per guanyar més aparcaments de zona blava

La puja de la tarifa dels parquímetres sʼha fet per silenci administratiu durant 12 anys
|

L’Ajuntament d’Arenys de Mar prepara una reordenació de l’aparcament de la zona blava al tram final de la Riera, entre el carrer Olivar i la plaça de la Vila. El canvi consisteix a eliminar el carril bici que té molt poc ús pels ciclistes i modificar la forma en què aparquen els cotxes. Actualment, s’estaciona en fila i passarà a aparcament en bateria. Això farà que es guanyin unes 40 places quan no hi hagi les terrasses dels bars.


2 riera d'arenys large

Els cotxes aparcaran en bateria al tram final de la Riera. Foto: Ràdio Arenys. 


Aquest canvi forma part d’una remodelació que el govern municipal ha endegat arran de la instal·lació de la zona d’ombra davant del Calisay que va fer perdre 17 places d’aparcament de pagament. Aquesta disminució es compensarà amb la remodelació esmentada a la part baixa de la Riera i amb les noves zones blaves que hi haurà al veïnat de la Musclera i davant de la Muvisa que funcionarà només durant els mesos d’estiu. L’Ajuntament també preveu canvis en els horaris de pagament de manera que es vol allargar mitja hora al migdia fins a les 13.30 h a canvi que els dissabtes a la tarda la zona blava sigui gratuïta. Aquest canvi busca promoure la compra a les botigues d’Arenys els dissabtes a la tarda.


Aquestes modificacions havien d’aprovar-se en el ple de juny passat, però el govern va haver de retirar la proposta perquè encara no es té el permís de carreteres per convertir el solar de sorra de davant del complex de la Muvisa en aparcament. D’altra banda, el PSC va emetre una nota de premsa en què acusava l’Ajuntament de no haver aprovat les noves tarifes des de l’any 2012 perquè a l’ordenança fiscal consta un preu per hora d’1,30 euros, però actualment es cobren 1,65 euros, 35 cèntims més. El regidor socialista Ramon Vinyes va reclamar una auditoria i que s’obri un expedient per esbrinar per què el ple no ha aprovat les noves tarifes des de fa 12 anys.


El govern municipal va respondre a aquestes acusacions indicant que l’empresa Interparking que té la concessió de la zona blava d’Arenys ha augmentat les tarifes cada any de forma legal, tot i que estranya. Segons l’Ajuntament, Interparking té el dret, segons contracte, d’apujar el preu cada any d'acord amb l’IPC i així ho ha fet. Però si l’Ajuntament no respon a la petició d’augment en dos mesos, la llei concedeix l’increment sol·licitat per silenci administratiu. Això és el que ha passat durant els darrers 12 anys, un període que inclou dos anys en què Ramon Vinyes va ser regidor d’Hisenda i durant els quals van ser alcaldes Estanis Fors i Annabel Moreno.


El govern municipal admet que malgrat que les tarifes actuals són legals, haurien de ser publicades a les ordenances fiscals i ha promès actualitzar-les. Per la seva banda, el regidor Ramon Vinyes ha recordat que Junts per Arenys portava en el seu programa electoral abaixar les tarifes de la zona blava, una de les més cares de Catalunya.