El carrilet entra en crisi perquè els usuaris rebutgen les noves tarifes

La fórmula de funcionament a través de la concessió a una empresa no ha funcionat
|

El carrilet passa per un mal moment i està en risc la seva continuïtat futura. El mateix regidor de Promoció Econòmica, Ramir Vidal, va alertar de la desaparició d’aquest servei turístic i lúdic si el nombre d’usuaris es manté tan baix com ha estat aquesta temporada. Els usuaris han reaccionat a les noves tarifes del carrilet deixant d’agafar-lo i la imatge del vehicle circulant buit o amb molt poca gent ha estat la tònica de l’estiu. El preu d’anada i tornada per persona ha estat de 3,5 euros, tot i que inicialment era de 5 euros i es va haver d’abaixar arran del rebuig dels clients. També es venien abonaments de 10 viatges per 30 euros.


Els usuaris no només han desistit de pujar al carrilet com feien en temporades passades, sinó que alguns d’ells s’han encarat amb el conductor del vehicle per protestar pels preus i recordant que en anteriors estius fins i tot podien viatjar gratis. Precisament aquest és l’element distorsionador perquè, segons l’Ajuntament, quan el carrilet el gestionava la UBICA (Unió de Botiguers i Comerciants d’Arenys) no hi havia gaire control de qui pagava i qui no. D’aquesta forma s’havia instal·lat la idea entre els usuaris que era gratuït. Tampoc hi ha ajudat el fet que la passada Setmana Santa l’Ajuntament oferís aquest servei de franc i ara ha passat a ser de pagament. 


CARRILET PORTADA 4  XS

El carrilet ha tingut un baix nombre d'usuaris. Foto: Xavi Salbanyà.


La fórmula de funcionar quan ho gestionava la UBICA consistia a què l’Ajuntament aportava 17.000 euros a l’entitat i la resta fins als 40.000 euros, els assumia l’associació comercial que era qui contractava l’empresa i controlava els ingressos per venda de bitllets. Quan entra el nou govern municipal, els serveis d’intervenció de l’Ajuntament adverteixen que aquesta fórmula de funcionar és il·legal i que s’ha de canviar. Arran d’això, el regidor Vidal va llançar la proposta de compra d’un carrilet per part de l’Ajuntament. Però aquesta idea es va descartar un cop comprovats els preus i els costos de personal i manteniment associats.


Per això, es va decidir seguir les recomanacions dels serveis jurídics municipals i es va optar per fer una licitació del servei a la qual es van presentar diverses empreses i va ser escollida Trenes Turísticos, de Santa Susanna, que és qui gestiona el servei des del 2 de juliol. No obstant això, la realitat és que l’empresa podria renunciar a continuar oferint el servei per dos motius. El primer és que no li surten els comptes amb el baix ús, ja que en el primer mes de funcionament hi van pujar unes 600 persones. La segona raó és «la campanya de boicot que ha rebut l’empresa per part d’alguns usuaris molestos», segons va afirmar el regidor Vidal al ple municipal de juliol. Per tant, un cop acabi la temporada es farà balanç i es decidirà si l’any que ve continua o no el carrilet.