El PSC denuncia que Interpàrking ha anat apujant els preus de la zona blava sense autorització de l'Ajuntament en els darrers anys. El partit a l'oposició afirma que l'ordenança estableix que la primera hora d'estacionament ha de tenir un cost d'1,30 euros tota l'hora i, en canvi, el preu que es cobra és 1,65 euros, és a dir, 35 cèntims més car. El portaveu del PSC, Ramon Vinyes, diu que encara que sols hagi apujat l'IPC s'havia d'autoritzar. Per aquest motiu, va demanar analitzar la pujada feta per l'empresa. A més, també explica que l'Ordenança estableix una diferència de preu entre preus d'estiu i preus d'hivern, cosa que tampoc s'aplica actualment.
S'ha posat en marxa la zona blava i verda a la Musclera. Foto: Xavi Salbanyà.
Per la seva banda, el govern municipal aclareix que la variació de les tarifes de la zona blava que ha aplicat l'empresa concessionària aquests darrers anys s'ha fet en concordança amb l'augment de l'Índex de Preus de Consum (IPC) i que no hi ha hagut cap modificació irregular dels preus de l'estacionament. Destaquen que l'empresa concessionària ha presentat i justificat l'increment de preus segons l'IPC del moment totes les vegades que ho ha fet des del 2012, la darrera el passat mes de novembre per ple. A més, segons estableix el plec de clàusules, l'empresa concessionària pot apujar les tarifes seguint l'IPC del moment, en cas que així ho sol·liciti no hi ha cap resposta des de l'Ajuntament transcorreguts dos mesos.
Més transparència
Tot i això, des del govern municipal destaquen que es treballarà per la publicació de l'ordenança actual, amb les tarifes actualitzades, garantint d'aquesta manera la màxima transparència i rigor en la gestió d'aquests ajustaments en el preu. L'alcalde, Estanis Fors, recorda que aquests increments de preus a la zona blava s'han aplicat d'aquesta manera des de fa temps, també quan el PSC gestionava l'àrea d'Hisenda i demana al partit socialista que no es busqui generar dubtes entorn la gestió realitzada en aquest tema.
Adéu al carril bici de la Riera
Pel que fa a l'aparcament, el govern municipal prepara una nova actuació d'asfaltatge del tram entre el Calisay i el carrer Olivar i una reordenació de la zona blava entre aquest carrer i l'Ajuntament. El que es vol és fer compatible l'actual carril bici amb la resta d'usuaris de la via. Actualment, s'estaciona en fila, però s'està estudiant si es pot passar a aparcament en bateria. Estanis Fors va destacar en el darrer ple que la bici tindrà la prioritat i que no poden haver-hi cotxes aparcats en doble fila. En parallel, aquest estiu ha entrat en marxa la zona blava i verda lliure per als residents a la Musclera i la Muvisa.