El nou sistema d’aparcament a la Riera genera una mitjana de 10 multes al dia

La Policia Local diu estar molt satisfeta amb els resultats de la nova reordenació
|

El nou sistema d’aparcament a la Riera, que tècnicament s’anomena en semibateria invertida i que popularment és “aparcar de cul”, segons la Policia Local està donant molt bons resultats. Els primers dies de la implantació d’aquesta nova modalitat d’estacionament ha generat molta controvèrsia i ha propiciat que s’hagin posat 10 multes de mitjana cada dia. Les sancions són per travessar la línia contínua i per aparcar de cara quan la senyalització ho prohibeix, el cost de la sanció és de 80 euros.


Riera 3 xs

La doble filera continua tot i que el pas és més estret. Foto: Xavi Salbanyà. 


El cap de la Policia Local d’Arenys de Mar, Juan José Martínez Ortigosa, assegura que aquesta nova modalitat d’aparcament s’ha implantat seguint les directrius que ha fixat el Servei Català de Trànsit. Diu que ara “es millora la seguretat i el vehicle gaudeix de més visibilitat que abans”. Ortigosa també ha reconegut que els primers dies hi va haver certa precipitació a l’hora de sancionar, i per això s’ha optat per rebaixar la dinàmica de sancions. Adverteixen, no obstant això, que trepitjar la línia continua per estacionar, està permès, el que està prohibit és superar-la del tot.


Sobre l’espai de cada aparcament en zona blava, els responsables policials asseguren que “ara hi ha més espai” i que, tot i trigar més fent marxa enrere, es millora la visibilitat del conductor. Pel que fa als grans vehicles que no poden ubicar-se a les places de zona blava, el responsable de vialitat de la policia, Òscar Romero, va explicar que no només es compleix la mesura d’aparcament reglamentària, sinó que se supera i que hi poden aparcar vehicles de fins a 5 metres de llarg. Sobre les queixes que apunten que els carris actuals de circulació per la Riera són massa estrets, Romero va explicar que fan 3,20 metres, quan el mínim reglamentari és 2,60 metres d’ample. El mateix que el diàmetre de gir a les rotondes que s’estableix en set metres, mentre que a Arenys és de vuit.


Els responsables policials també han esclarit els dubtes sobre el petit vial que hi ha entre les voreres de la Riera i els vehicles, que estan senyalitzats amb una figura humana. El policia Romero va explicar que la Riera d’Arenys no és lineal, que a la part del Calisay fa 19 metres d’ample, mentre que davant l’Ajuntament s’estreny a 10 metres. El carril de servei que hi ha darrere els vehicles també serveix per regular que “la lineal de la Riera sigui la mateixa” i que alhora l’espai permet obrir el maleter del vehicle. Per altra banda, el carril bici ha desaparegut perquè amb la nova reordenació no hi ha espai com a tal a la Riera. El que es pintarà són senyals de “cicle-carril” que limita la velocitat a 30 kilòmetres per hora i que dona prioritat a les bicicletes davant els vehicles. A més, ja s’han començat a adequar els passos de vianants intel·ligents que s'il·luminen quan es detecta moviment de persones i hi ha unes llums a terra.