El nou servei de taxi a demanda (TAD), posat en marxa el passat 6 d’octubre amb l’objectiu de facilitar la mobilitat i l’accessibilitat als serveis bàsics del municipi, ha començat amb més dificultats de les previstes. Tot i que el servei està en fase de proves fins al desembre, des del govern municipal s’han detectat diversos errors que han portat a posposar-ne la presentació oficial amb Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU). Segons ha explicat l’alcalde, Estanis Fors, s’han registrat incidències tant en el funcionament de l’aplicació com en el procés de reserva. “Hi ha usuaris que demanen el servei amb dies d’antelació i se’ls diu que només es pot sol·licitar el dia abans. El que s’hauria de fer és que la petició quedi registrada i que es confirmi el dia abans”, ha assenyalat, tot destacant que s’entén que els taxistes no puguin confirmar serveis molt abans per si han d’atendre altres demandes.
Taxistes a la parada de lʼestació de tren. Foto: Xavi Salbanyà.
Un altre dels punts que caldrà revisar és la gestió de les peticions per als dilluns, ja que els caps de setmana només s’ofereix servei dissabte al matí. “Si algú vol demanar un trajecte per dilluns, ha de fer-ho divendres. Els dilluns els tenim molt coixos”, ha remarcat l’alcalde, que ha insistit en la necessitat de fer més àgil el sistema. També s’han detectat errades en l’aplicació Flexitransport, que permet fer les reserves. Un dels afectats ha estat el mateix alcalde, que va explicar tant al ple municipal com al programa “El Dominical” de Ràdio Arenys que no havia pogut donar-se d’alta perquè el sistema no el reconeixia com a empadronat. “Entenc que és una errada seva, però si em passa a mi, imagina’t algú que fa poc que viu aquí”, ha dit. A més, també hi ha hagut problemes de comunicació amb alguns taxistes, que no reben correctament els avisos de servei.
Malgrat aquests entrebancs, el servei ja té una mitjana de 25 a 27 usuaris setmanals, amb el dissabte com un dels dies amb més demanda. Des del govern local asseguren que treballaran conjuntament amb l’AMTU, entitat amb qui s’ha signat el conveni de funcionament, per solucionar les incidències detectades abans de la presentació oficial. El transport a demanda està adreçat a totes les persones empadronades a Arenys amb especial atenció als col·lectius amb més dificultats de mobilitat. El servei permet sol·licitar trajectes des de la porta del domicili fins a una de les parades fixes —com el CAP, l’Ajuntament, l’estació de Rodalies o la zona comercial— i a la inversa. El cost del trajecte és de 2 euros per persona entre setmana i de 3 euros els dissabtes no festius. Per fer ús del servei, les reserves s’han de fer abans de les vuit del vespre del dia anterior.