El taxi a demanda canvia d’empresa per corregir les deficiències del servei

Una de les millores serà lʼatenció al públic 24 hores els set dies de la setmana
|

El primer mes de funcionament del taxi a demanda a Arenys de Mar ha constatat que el servei acumulava deficiències que posaven en perill l’eficàcia de la proposta de transport públic. L’Ajuntament ha aprofitat aquest període de proves del servei per observar el funcionament i comprovar que hi ha moltes millores que caldria incorporar. El servei el dona l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) i l’Ajuntament arenyenc ha intentat que aquesta entitat incorporés les propostes de millora. Davant la negativa, el govern municipal ha optat per canviar d’empresa. Així doncs, a partir del primer de desembre serà Taximes l’empresa que oferirà el servei.


Taximes1aa

Vídeo promocional de la nova aplicació Taximes. Foto: Taximes.


Quines són les deficiències detectades? En primer lloc, la impossibilitat de reservar trajectes amb més de 24 hores d’antelació i el viatges que es volien fer dilluns s’havien de demanar el divendres anterior perquè dissabtes i diumenges no funcionava la reserva.

Un altre aspecte que no era òptim per l’usuari era que l’atenció al ciutadà només es feia de les 8 del matí a les 16 h. D’altra banda, l’aplicació de mòbil no funcionava correctament perquè als taxistes no els deixava iniciar ni validar serveis en moltes ocasions, ni tampoc derivar els viatges a altres companys. Finalment, l’aplicació donava problemes amb l’empadronament i denegava el servei a persones que sí que estan censades a Arenys de Mar. Un dels afectats per aquest va ser l’alcalde Estanis Fors.


La nova empresa Taximes té atenció ciutadana les 24 hores durant els set dies de la setmana. Els viatges es poden reservar fins una hora abans del servei i sense un màxim de temps. És a dir, que es poden encarregar viatges a un mes vista, per exemple. A més, les reserves es poden fer també per telèfon, pel web o per l’aplicació del mòbil Taximes. El servei geolocalitza el taxi que està lliure dins de les parades per assignar el viatge. Finalment, el veí no s’ha de donar d’alta, només ha de donar el codi Usuari 100 Arenys de Mar a l’hora de demanar el servei. Si està empadronat, s’activarà el servei i, en cas contrari, se li dirà que no es pot acollir al servei municipal i se li oferirà un taxi a un preu de tarifa normal. Els punts de desplaçament seran els mateixos, així com la tarifa que serà de 2 euros entre setmana i de 3 euros, els dissabtes no festius. Diumenge no hi haurà servei.


L’Ajuntament d’Arenys de Mar s’estalviarà diners amb aquest canvi d’empresa del taxi a demanda perquè l’AMTU cobrava 400 euros mensuals i la nova companyia no cobrarà. Taximes era la proposta dels taxistes d’Arenys de Mar quan s’estava preparant el servei. Taximes funciona actualment a Barcelona, Mataró, Sabadell, Sitges i Terrassa i el seu telèfon és 93 548 12 08.