Nutrició

Begudes vegetals

Nous consells de nutrició per Sílvia Sierra

Mercat 4

Si l’embotit és bo, el budell és el propi de l’animal i, si no és, ho fan en un d’artificial –que és la “pell” que trobem en els embotits. A part de la carn, hi afegeixen substàncies com ara espècies, sal, fècules de patata, farines, molla de pa, arròs i, fins i tot, greixos per modificar el producte.

multimedia images nutrici 2

Aquests aliments eleven els nivells de sucre en sang i això afavoreix la resposta inflamatòria de l’organisme. Per afavorir una bona dieta antiinflamatòria és important seguir aquests consells bàsics: Incloeu a la dieta tants aliments frescos com sigui possible. Mengeu moltes verdures diferents, fruites i bolets, amb varietat de colors. Mengeu crucíferes regularment (col, bròquil). Elimineu els greixos no saludables i aliments processats: margarines, olis refinats, fregits, menjars elaborats amb greixos trans, aliments rics en greixos saturats (embotits, carns, lactis, etc.). Elimineu les farines refinades, sucres i altres cereals amb un alt índex glucèmic. Incorporeu cereal integral. Consumiu a diari herbes i espècies com la farigola, el romaní, la cúrcuma, l’orenga, etc. Elimineu de la dieta els aliments que sospiteu que us poden causar sensibilitat alimentària o intolerància. Reduïu l’estrès, perquè promou un organisme acidificat. Eviteu el sucre refinat i la fructosa. Incloeu llavors oleaginoses i fruita seca. Reduïu el consum de proteïna animal i potencieu el consum de proteïna vegetal: llegums, tempeh, quinoa. En lloc de cafè, preneu infusions o tes com ara el kukitcha, bancha, verd, blanc. Beveu aigua de bona qualitat.Si beveu alcohol, doneu preferència al vi negre i amb moderació.

Pagina 18

La nostra nutricionista de confiança ens dona uns quants consells per perdre els kilos que hem agafar aquest estiu

multimedia images nutrici 6

La nostra nutricionista de confiança ens dona una lliçó de d'aquest producte làctic

Nutrició juliol

La nostra nutricionista de confiança ens dona més detalls sobre aquest làctic

multimedia images FotoAgendaJuny2022

La nostra nutricionista ens parla d’un aliment bàsic a la nostra dieta

multimedia images FotoAgendaMaig22aacpia

La nostra nutricionista ens explica que n'hi ha de bons i de dolents

multimedia images nutrici 4

Sílvia Sierra ens explica els nutrients clau per cuidar la pell i mantenir-la jove

Arroz el universal menu istock

L’arròs basmati integral és la millor opció, perquè té nivells d’arsènic molt més baixos. Què cal fer per eliminar lʼarsènic de lʼarròs? Remullar-lo tota la nit.