Drassanes Dalmau bota el ferri Amazonas II per a una empresa peruana

​La drassana arenyenca fa un gran pas en la seva expansió internacional
|

Ahir dimarts, 22 de setembre, es va botar el ferri Amazonas II, un catamarà de passatgers construït en fibra de carboni amb destinació Perú. Amb una longitud de 34 metres d'eslora i 9 metres de màniga -el més gran fet a Espanya amb fibra de carboni, més lleuger que la fibra de vidre-, aquest vaixell per a 350 passatgers ha estat un encàrrec realitzat per una empresa privada de l'Amazones a Drassanes Dalmau, que segueix creixent en el mercat internacional. És previst que aquest vaixell faci la ruta entre Iquitos, al Perú, i la riba brasilera de l'Amazones. La construcció del vaixell va començar el desembre passat i ara començarà el període de proves, com la posada en marxa dels motors o la concreció a nivell de pesos. L'embarcació pot arribar fins a 30 nusos.


1 1


L'Amazonas II segueix la línia del Benchi Express, construït per la companyia Fred Olsen, modernitzant la seva construcció amb fibra de carboni, augmentant la capacitat i sobretot la potència. Tots dos catamarans de passatge estan fets per a línies comercials de curta distància en els que avui en dia es fan servir vaixells de més de 60 metres d'eslora. Drassanes Dalmau posa de manifest la utilitat que poden tenir aquests petits vaixells, pel que fa a l'estalvi de manteniment i combustible i per la seva fàcil maniobra i maneig respecte als grans vaixells comercials.


Aquestes noves i modernes embarcacions que la drassana arenyenca té entre les seves construccions s'uneixen a les que anys enrere s'han construït en la mateixa línia comercial, no només de passeig, sinó de mitjà de transport. Un dels exemples més clar és el Bahía de Cádiz, construït per al Consorcio de Transportes Bahía de Cádiz per cobrir la ruta de l'anomenada Tacita de Plata.