​Arenys de Mar traslladarà a la Generalitat les queixes de falta d’atenció al telèfon del CAP

​Els usuaris que necessiten atenció mèdica més enllà de la malaltia de la covid són els més molestos
|

L’Ajuntament d’Arenys de Mar traslladarà al departament de Salut les queixes dels usuaris pel deficient servei d’atenció telefònica del Centre d’Atenció Primària (CAP). Des de l’inici de la pandèmia de la covid, són molts els ciutadans que es queixen de la dificultat de contactar telefònicament amb el CAP d’Arenys. Diversos testimonis han explicat que han passat matins sencers trucant per telèfon i ningú els agafava. En alguns casos, es despenjava el telèfon, però quedaven a l’espera sense que els atenguessin.


Cap arenys


Les queixes fa mesos que han augmentat arran de la recomanació del mateix departament de Salut d’utilitzar la via telefònica per evitar el desplaçament al CAP. Els usuaris que necessiten atenció mèdica més enllà de la malaltia de la covid són els més molestos i després de més d’un any de pandèmia se senten mal atesos.


El telèfon del CAP és el 93 795 80 74, però per demanar cita programada amb el metge es pot trucar també al 93 326 89 01, que es una central de trucades on es donen hores concertades, però no atenen consultes mèdiques. Els usuaris també poden utilitzar el web lamevasalut.gencat.cat o el telèfon 061. El problema es dóna quan els ciutadans necessiten parlar amb el seu metge o bé, requereixen atenció mèdica i es troben que no els atenen després d’hores i hores de trucar al CAP.


Tant l’alcaldessa d’Arenys de Mar, Annabel Moreno, com el primer tinent d’alcalde de Salut, Josep Antoni López, s’han compromès aquest matí a 'El Dominical' de Ràdio Arenys ha traslladat aquestes queixes al departament de Salut de la Generalitat i al director del CAP, Ricard Peiró, per trobar solucions a aquest problema. López admet que els usuaris tenen raó i explica que, a causa de la pandèmia, Salut ha modificat la manera de treballar i l’atenció als usuaris. Des del CAP són conscients de la situació i han informat que s’han reforçat les línies telefòniques, però també s’han col·lapsat.