La variant de Valldegata cau del pla de mobilitat del Maresme

El projecte postpeatges a la comarca no considera aquesta via com a ‘imprescindible’
|

L’alliberament dels peatges ha estat celebrat al Maresme, després de més de 50 anys de pagament. Però no tot són bones notícies. El pla de mobilitat que ha elaborat la Generalitat per dissenyar el futur del Maresme postpeatges no contempla la variant de Valldegata. Tot i que hi ha previst construir fins a 6 enllaços des de l'N-II fins a l'autopista a diferents punts de la comarca, l'esperada via que ha de permetre descongestionar també la riera d'Arenys de Mar no figura en els plànols. 


Variant valldegata3   xs

La variant estava adjudicada el 2014. Foto: Xavi Salbanyà


Les obres per construir la variant ja estaven adjudicades a COPCISA i a punt per començar. Però el govern municipal del 2015, tot i considerar que l'obra era necessària, va voler donar suport a la família Puig que no acceptava les condicions proposades per la Generalitat per tirar endavant l'expropiació del seu terreny. L'alcaldessa, Annabel Moreno, afirma que potser no cal fer la variant amb la mateixa magnitud amb què estava projectada, però que és una via necessària per a la vila i fer permetre, entre altres coses, l'accés dels vehicles des de la zona de la Musiva cap a la C-32 en direcció Girona que ara no existeix. Moreno diu que toca, per tant, tornar a lluitar per demanar a la Generalitat que facin aquesta variant


Per la seva banda, el secretari d'Infraestructures i Mobilitat, Isidre Gavín, afirma que estan oberts a escoltar la demanda d'Arenys de Mar. En declaracions a Ràdio Arenys, Gavín destaca que 'els diners els tenim destinats a aquells enllaços que considerem més importants. Els tècnics no han considerat aquesta variant com a imprescindible, però tampoc tenim l'agenda d'actuacions tancada. Per tant, si l'Ajuntament d’Arenys de Mar creu que cal reprendre l'estudi d'aquesta variant ho podem tornar a analitzar'. 


Juntament amb la variant, l'altre projecte que caldrà mirar és el de la construcció de dues rotondes sota el pont de l'autopista. La idea era ubicar una rotonda abans del pont, just sortint de la nostra vila, i l’altra a l’alçada de l’entrada de Can Jalpí. D’aquesta manera, en el seu moment, es volia posar solució als problemes de trànsit que hi ha en aquest indret on es produeixen diversos accidents, alguns d’ells, amb víctimes mortals. Molts d'ells arran de la picaresca d'alguns conductors per no pagar el peatge. En aquest sentit, Gavín diu que els projectes constructius estan fets, però ara caldrà veure amb l'equip tècnic i també els Ajuntaments dels dos Arenys la seva necessitat després d’haver retirat els peatges.