Arenys tindrà un tram de la ruta cicloturística europea

La pacificació de la N-II inclourà un carril bici per tot el litoral
|

Arenys de Mar serà una de les poblacions del Maresme que formarà part de la xarxa cicloturística internacional Eurovelo que es desenvoluparà per la carretera N-II, una vegada pacificada del tot. 


Aquesta vegada sembla que es compliran les expectatives dels diferents municipis costaners i que l'N-II passarà a ser una via pacificada, amb dos carrils únics de circulació per direcció. Això, permetrà instal·lar rotondes, millorar els accessos amb la C-32 alliberada, eixamplar voreres, millorar els passejos, habilitar zones pel transport públic i incloure un carril bici. Tot i això, cada municipi haurà d’aportar la seva proposta que s’acabarà de lligar en el Consell Comarcal del Maresme. 


MG 9613

Arenys formarà part d'una ruta que anirà des de Cadis fins a Xipre. Foto: Xavi Salbanyà


En el cas del carril bici, el Maresme s’ha fet amb una de les propostes internacionals més disputada, com és l’Eurovelo. Es tracta d’una xarxa internacional integrada per rutes ciclistes que uneixen Cadis amb Atenes i que a la comarca. Segons va explicar el vicepresident del Consell Comarcal, Joaquim Arnó, podria quedar enllestida d’aquí a tres anys, ja que es disposa de 49 milions d’euros dels fons europeus Next Generation. 


L'Eurovelo que passarà per Arenys serà part d’una de les 17 rutes internacionals, en concret la número 8 que connectarà l’arc mediterrani des de Cadis fins a Xipre, un itinerari ciclista de quasi 6.000 quilòmetres. Una iniciativa en la qual participen Espanya, França, Itàlia, Eslovènia, Croàcia, Grècia i Xipre. Compta amb el 85% de finançament de la Unió Europea, mentre que la resta, pel que fa a l'N-II, també es finançarà amb els 400 milions que l’Estat ha d’aportar per la pacificació de l’antiga carretera nacional. 


La xarxa de rutes cicloturistes és una mena d’autopista ciclista que, en els països on ja funciona genera l’arribada de turisme de qualitat molt específic, amb un alt poder adquisitiu. Això generaria activitat en aquells hotels i establiments, especialment en aquells que disposin del segell de turisme esportiu que promou el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme. Precisament, aquest consorci públic, vol evitar que, com sol passar, els projectes quedin aturats amb la dinàmica electoral. Per això treballen a crear una empresa publicoprivada, que s’especialitzarà a cercar subvencions pels diferents projectes municipals de la comarca.