El bus entre els Arenys i l’hospital de Mataró té molt poca demanda

Entre 25 i 30 persones utilitzen diàriament de mitjana aquest servei de transport
|

La mirada s’ha de tirar enrere quan parlem de l’autobús que uneix Arenys de Munt i Arenys de Mar amb l’hospital de Mataró. Concretament, s’ha d’anar a inicis de l’any 2020 quan es va començar a parlar d’aquesta línia de bus. 


Aquest servei tan demanat per la població i per diferents forces polítiques dels dos consistoris, s’engegaria fa poc més d’un any donant resposta a una reivindicació històrica de la població arenyenca després de força temps de negociació amb la Direcció General de Mobilitat. L’empresa Sagalés gestiona la línia perquè també cobreix el servei interurbà entre les dues poblacions. Cinc viatges d’anada i de tornada durant el torn de matí, amb diferents parades a Arenys de Munt i unes quantes més a Arenys de Mar. Des de la rotonda del Calisay, per exemple, es triga no més de vint minuts fins a arribar a l’hospital de Mataró. 


Sagales   xs

Flota de Sagalés, companyia encarregada d’aquest servei. Foto: Xavi Salbanyà


En declaracions a L’AGENDA, l’alcaldessa d’Arenys de Mar, Annabel Moreno, està molt contenta i molt satisfeta de com ha funcionat aquest servei d’autobús durant aquest primer any de recorreguts, tot i que considera que el nombre de persones que l’utilitzen és gaire alt i es manté de manera regular aquestes persones que ho fan servir. Això sí, considera que són persones que el fan servir de manera lleial i algunes fins i tot ho fan de manera diària. A més, considera que és un servei públic essencial, i ho és considerant-t’ho que pot arribar ser deficitari pel que ho finança el servei, però que això queda en un segon pla, ja que és del tot necessari. 


La mitjana de passatgers d’aquesta línia s’ha mantingut en unes vint-i-cinc persones cada dia, no superant la trentena cap dia. La companyia Sagalés ens va adreçar al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, però aquest número finalment ens ho va poder facilitar el consistori d’Arenys de Mar. Un nombre de passatgers baix, ja que es fan deu viatges en total fins a les 14:15, últim servei del dia. Un dels punts d’aquesta baixa demanda es relaciona amb el fet que l’Hospital de Mataró no ha funcionat de manera normal a causa dels efectes de les diferents onades de la pandèmia de Covid-19. 


Un servei important per la població com s’ha comentat, amb parada també prèvia al centre comercial del Mataró Parc, però amb diverses problemàtiques pendents de millorar, després d’un any d’existència. El solament funcionar al matí és un hàndicap, tot i considerar que aquest moment és sinònim de visites mèdiques a especialistes i de les pertinents proves diagnòstiques. Tanmateix, l’hospital dona servei també a les tardes i aquesta ampliació pot ser necessària, tot i augmentar els costos d’aquesta línia de bus. Els dos consistoris estan mirant d’ampliar aquesta nova freqüència de pas.