La síndica d'Arenys de Mar signa un conveni amb Agbar per millorar l'atenció als ciutadans

El compromís amb la defensora del client d’Agbar és atendre les queixes dels usuaris, recollir millores del servei i assegurar-lo en situacions de vulnerabilitat
|

La síndica d’Arenys de Mar, Teresa Verdura, i la defensora del client d’Agbar (Customer Counsel), Inmaculada Bermúdez han signat un conveni per millorar l’atenció als usuaris del servei municipal d’aigua d’Arenys de Mar, ofert per Sorea, i vetllar per garantir els drets de la ciutadania. La signatura ha tingut lloc al Centre Cultural Calisay d’Arenys de Mar. Gràcies a aquest conveni, la defensora del client d’Agbar es compromet amb la síndica a atendre amb celeritat qualsevol queixa que puguin rebre dels arenyencs, així com mantenir un diàleg periòdic per recollir recomanacions de millora del servei. 


Fotografia signatura del conveni 2

Inmaculada Bermúdez i Teresa Verdura. Foto: Agbar. 


Així mateix, el conveni inclou el compromís de tractar amb la màxima sensibilitat qualsevol cas que la síndica pugui detectar de persones en situació de vulnerabilitat per assegurar-ne la protecció i el dret d’accés a l’aigua. La síndica d’Arenys de Mar, Teresa Verdura, té com a missió general la defensa dels drets fonamentals i de les llibertats públiques dels ciutadans d’Arenys de Mar, amb aquesta finalitat, supervisa l’actuació de l’Ajuntament d’Arenys de Mar. Així garanteix “la satisfacció per poder establir canals d’atenció en un àmbit com són les companyies de subministraments bàsics que molt sovint són de difícil accés per les persones més vulnerables. D’aquesta manera també s’articulen formes àgils per defensar els seus drets”.


Agbar és la companyia que gestiona el servei municipal d’aigua d’Arenys de Mar, a través de Sorea, i realitza les funcions associades a la captació, tractament, emmagatzematge i distribució de l’aigua potable, manteniment de les instal·lacions del servei, així com les tasques de contractació, facturació del servei d’aigua i l’atenció al client. Agbar disposa del servei independent del Customer Counsel o defensor del client per atendre i resoldre de manera gratuïta les reclamacions dels usuaris de l’operadora. El defensor del client és una oficina que atén conflictes entre la companyia i els seus clients, i busca solucions en un entorn amistós. Intervé quan el client no està d’acord amb la resposta que li ha ofert la companyia o bé quan no ha obtingut resposta a la seva reclamació. La resolució que s’estableixi des del Customer Counsel és de compliment obligat per a Agbar i voluntari per als clients.