​L’empresa de la zona blava elimina l’atenció al client dels parquímetres

Noves directrius a Interparking provoquen protestes dels usuaris de l’aparcament
|

Vaig tenir un problema amb el tiquet de la zona blava i ningú em va atendre a les oficines del Xifré” o “la noia que hi ha a l’aparcament em va dir que ella no porta la zona blava i que anés a queixar-me a l’Ajuntament”. Aquestes són dues de les situacions habituals que han generat polèmica els darrers dies entre els usuaris de la zona blava i l’aparcament del Xifré, dos serveis que gestiona l’empresa Interparking.


Cua parkimetres   artur mora

Cues a un parquímetre de la Riera. Foto: Artur Mora.


La concessionària del servei d’aparcaments en zona blava i de la gestió de l’aparcament dels Jardins del Xifré, ha imposat noves directrius que no només ha trasbalsat el servei, sinó que ha provocat la indignació de desenes d’usuaris, que s’han dirigit a l’Ajuntament. Tot i que el servei de premsa municipal nega que hi hagi hagut queixes, fonts properes a l’empresa han reconegut que fins i tot l’alcaldessa Annabel Moreno va haver de cridar l’atenció a la treballadora que enviava les incidències a la casa de la vila.


Una de les noves ordres que ha rebut el personal d’Interparking, és que deixin d’ajudar a les persones que tenen problemes en els parquímetres. Si abans, el personal solucionava la complexitat dels parquímetres, ara ja no hi ha aquesta ajuda, perquè així ho dicta una nova directriu imposada des de l’empresa. Aquesta situació provoca que als parquímetres, especialment els més cèntrics, les cues es facin llargues i, per tant, els usuaris triguin més a disposar d’un tiquet d’estacionament. Per sort, moltes vegades impera la solidaritat i entre els clients s’ajuden a fer l’operació, però si es demana al personal que vigila l’estacionament, responen que no poden prestar ajuda.


Si hi ha cues als parquímetres, el temps que passa entre que es treu el tiquet i es col·loca dins els cotxes augmenta, i això fa que a vegades, quan s’arriba amb el comprovant, ja tens la multa posada. Això, es resolia abans acudint al personal que hi havia a l’oficina de l’aparcament del Xifré. Ara, però, o no hi ha ningú, o la persona que va començar a treballar el passat novembre, diu que ella no treballa per la zona blava i que, o bé truquin a l’intèrfon o es dirigeixin a l’Ajuntament. El mateix passa amb els clients del pàrquing, que no troben qui els resolgui les incidències. Un col·lectiu especialment afectat per aquestes restriccions és el de les persones amb mobilitat reduïda, que moltes vegades necessiten ajuda amb les multes, tot i tenir la targeta que els permet l’aparcament gratuït.