El CAP d'Arenys atribueix la falta d’atenció telefònica al procés de vaccinació

​El director, Ricard Peiró, ha recomanat utilitzar el web lamevasalut.gencat.cat o el telèfon 061, per consultes sobre la covid
|

El director de l'Àrea Bàsica de Salut d'Arenys, Ricard Peiró, ha respost a les crítiques dels usuaris per la falta d'atenció telefònica del CAP d'Arenys. En una entrevista al programa 'El Dominical' de Ràdio Arenys, Peiró ha atribuït el col·lapse del servei telefònic a la pandèmia de la covid i al procés de vaccinació que es porta a terme des del CAP. Peiró ha explicat que les línies telefòniques se saturen a causa de les "trucades que s'han de fer als usuaris per programar la vaccinació, que a vegades amb una sola vegada no n'hi ha prou perquè l'usuari no és a casa". També ha dit, que el CAP atén moltes trucades per consultes sobre efectes secundaris, dubtes sobre si s'han de vaccinar o no, a banda dels motius de salut habitual. 


Cap arenys


Les queixes fa mesos que han augmentat arran de la recomanació del mateix departament de Salut d’utilitzar la via telefònica per evitar el desplaçament al CAP. Els usuaris que necessiten atenció mèdica més enllà de la malaltia de la covid són els més molestos i després de més d’un any de pandèmia se senten mal atesos. Des de l’inici de la pandèmia de la covid, són molts els ciutadans que es queixen de la dificultat de contactar telefònicament amb el CAP d’Arenys. Diversos testimonis han explicat que han passat matins sencers trucant per telèfon i ningú els agafava. En alguns casos, es despenjava el telèfon, però quedaven a l’espera sense que els atenguessin. 


Peiró ha explicat que la solució òptima seria que hi hagués una línia telefònica especifica per al procés de vaccinació, o que molts d'aquests dubtes els poden respondre al 06, però "la gent molts cops acaba trucant al cap perquè és més proper". També ha detallat que "vam doblar la capacitat de les línies telefòniques, per separar truncades entrants de sortints, i dotar de telèfons independents a cada consulta que no passen per la centraleta".  El telèfon del CAP és el 93 795 80 74, però per demanar cita programada amb el metge es pot trucar també al 93 326 89 01, que és una central de trucades on es donen hores concertades, però no atenen consultes mèdiques. Els usuaris també poden utilitzar el web lamevasalut.gencat.cat o el telèfon 061. El problema es dóna quan els ciutadans necessiten parlar amb el seu metge o bé, requereixen atenció mèdica i es troben que no els atenen després d’hores i hores de trucar al CAP. 


Pel que fa a l'atenció a malalts crònics o que necessiten analítiques periòdiques, Peiró ha explicat que els professionals sanitaris han analitzat cas per cas i han decidit modificar l'atenció personalitzada segons la situació clínica de cadascun dels pacients. Així, s'ha prioritzat l'atenció presencial segons cada cas. "Si hi ha una prescripció, sempre hi ha un facultatiu al darrere", ha afirmat.