Augmenten les queixes per la manca d'atenció presencial al CAP d’Arenys

Els principals motius de queixa són l'atenció telefònica, els llargs períodes d'espera i la manca de seguiment a gent gran i malalts crònics
|

El funcionament del Centre d'Atenció Primària d'Arenys de Mar (CAP) torna a acumular queixes de diversos usuaris que durant les dues darreres setmanes han fet públic el seu descontentament a través del programa 'El Dominical' de Ràdio Arenys. El trànsit d'una atenció cada vegada més telefònica que presencial és el principal denominador comú de les queixes dels usuaris. No és la primera vegada que hi ha queixes sobre aquest tema


Cap arenys

El CAP d'Arenys de Mar acumula queixes des d'abans de l'estiu. 


És el cas d'Elisa Buch, qui a finals de febrer tenia un dolor a la cama. Va trucar al CAP per  demanar hora i li van dir que no la podrien visitar. Després d'una atenció telefònica li van receptar nolotils. Finalment, va acudir a l'Hospital del Mataró, on li van diagnosticar ciàtica. Allà li van dir que el seguiment li haurien de fer des del CAP. Tot i això, des del CAP només l'atenien per telèfon. Així durant mig any. Per tenir una millor atenció, va acudir a la sanitat privada. Buch ha posat èmfasi en el fet que a l'Hospital sí que l'atenen presencialment. També ha demanat a l'Ajuntament "que faci força per millorar el servei". 


María Pilar Alejo s'expressava en aquesta línia. A més, explica que la majoria de gent gran tenen problemes per fer les consultes telemàtiques o per telèfon, però que també tenen dret a ser ateses. Sílvia Pérez reconeix que l'aplicació funciona bé, però que "els metges també han de visitar presencialment, sobretot a gent gran i malalties cròniques". Un altre usuari, Xavi Pasqual, afirma que "ni els mateixos metges estan còmodes amb aquestes atencions telefòniques". Joan Carles Camps, però, explica que "molts no sabem com funciona l'aplicació". 


Sílvia Becerano va més enllà i demana que "ja està bé de fer servir l'excusa de la covid per no atendre la gent presencialment". Al mateix temps, Manuel Garrido es pregunta si "tot això no va encaminat a què contractem una sanitat privada?". En canvi, Pepita Pitarch es queixa del període d'espera -d'uns quinze dies- entre la trucada i l'atenció. És el cas de María López, a qui el dia 14 de setembre li van donar hora pel 6 d'octubre. Magda Benito, que va iniciar la primera queixa pública abans de l'estiu, afirma "el sistema està mal muntat. La doctora m'explica que té tres trucades a la mateixa hora". També afegeix, que "molts cops segueixes trucant i no t'agafen el telèfon". 


Alguns usuaris com la Maria afirmen que "està morint més gent de malalties no tractades que de covid". En aquesta mateixa línia es va expressar el portaveu de Junts per Arenys, Estanis Fors, la setmana passada al mateix programa. En la seva rèplica, avui, el regidor de Salut Pública, Josep Antoni López, ha respost que no li consta que aquesta afirmació sigui certa. De totes maneres ha recomanat que la gent presenti queixes formals al mateix ambulatori, més enllà de trucar a la ràdio. López ha afegit que des de l'Ajuntament trasllada al CAP les queixes que rep, però ha dit que tampoc tenen més marge de maniobra