L'Ajuntament vol que l'aparcament de l'estació sigui de zona verda per a viatgers i residents

Un cop ADIF cedeixi l'espai, la intenció del govern és externalitzar-ne la gestió a l'ATM, després que Interparking l'hagi rebutjada
|

La setmana passada va transcendir la notícia que l'Ajuntament d'Arenys de Mar ultima aquests dies juntament amb l'administrador d'infraestructures ferroviàries (Adif) la cessió de l'aparcament de l'estació de tren, que tants maldecaps du al consistori darrerament, tant pel que fa a la neteja i manteniment de l'entorn, l'acumulació de cotxes abandonats i la indigència. De fet, la darrera polèmica va esclatar a principis d'estiu per la neteja i desbrossament de l'aparcament. L'Ajuntament va traslladar tant a ADIF com a Renfe el seu malestar per la manca de neteja i manteniment a l'estació. Tot i que en un primer moment semblava que l'administrador d'infraestructures atenia a les queixes i havia 'desbrossat' l'espai, tal com havien comunicat, la realitat és que posteriorment es va poder comprovar com les feines no s'havien fet al complet


PARKING ADIF   XS

L'aparcament de l'estació ha estat un niu de problemes. Foto: Xavi Salbanyà. 


En declaracions al programa 'El Dominical' de Ràdio Arenys, Moreno va explicar la reunió de dimarts passat amb els representants de l'empresa pública en què es va acordar posar en marxa la cessió de l'espai perquè sigui l'Ajuntament qui el gestioni, ja que "es tracta d'un aparcament molt desendreçat que ens genera molts problemes". De mica en mica, es van sabent més detalls de com serà la gestió d'aquest espai. Moreno, va explicar que la intenció inicial del govern era que Interparking, l'actual concessionària de la zona blava de la Riera i de l'aparcament del Xifré, es fes càrrec de la gestió de l'espai. "Volem que sigui una zona verda, que puguin fer servir els usuaris del tren, però també els veïns de la zona, sobretot a la nit", va detallar l'alcaldessa. 



Tanmateix, la concessionària va descartar aquesta opció després de fer números sobre la viabilitat de l'empresa. Per això, s'ha descartat aquesta opció. Per ara, el govern municipal té una alternativa que és cedir-ne la gestió a l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM), perquè se'n faci càrrec. De fet, aquesta empresa ja fa la gestió d'alguns aparcaments de l'àrea metropolitana de Barcelona, tant de Renfe com de Ferrocarrils de la Generalitat. Tot i això, el principal escull és que Arenys no forma part de l'àrea metropolitana, per la qual cosa l'Ajuntament ja ha demanat que es faci una excepció. El govern descarta assumir directament la gestió de l'aparcament per la manca de personal i d'infraestructura, que hauria de combinar en qualsevol cas l'aparcament de viatgers i de residents. 


En aquesta la reunió del 14 de setembre, també es va acordar que l'Ajuntament no hagi de pagar per l'ús de l'aparcament de la platja de la Musclera. Aquest terreny, també propietat d'Adif, va ser arranjat per l'Ajuntament en el marc del pla de gestió de platges. A més, hi ha un conveni signat del desembre 2015 en què s’acordava que l'Ajuntament havia de pagar a ADIF un lloguer de 800 euros anuals per fer-ne ús. Aquest acord de servitud va servir per tenir aquest espai reordenat i amb una bossa d’aparcament per a 60 vehicles gratuïts. 


Si les relacions amb ADIF han millorat, Moreno va posar com a exemple de la bona relació amb Renfe el cas de fa 10 dies, quan una veïna va queixar-se de la manca de protecció de les vies del tren al seu pas pel rial de Valldemaria, al límit dels termes entre Arenys i Canet. Al cap de dos dies, l'operadora ja hi havia instal·lat la protecció. Amb Renfe, hi ha pendent una reunió per negociar l'augment de capacitat de viatgers, sigui allargant els combois o augmentant la freqüència de pas.