La Generalitat desallotjarà els trasters habitats il·legalment del Pla dels Frares

Els accessos al pàrquing dels pisos socials es clausuraran temporalment i hi posaran càmeres
|

La situació dels pisos públics del Pla dels Frares és insostenible des de fa temps i això afecta la convivència en el barri i augmenta la sensació d’inseguretat entre el veïnat. La degradació ha arribat fins al punt que els trasters dels baixos dels edificis han estat ocupats i hi malviuen persones. No només això, sinó que hi cuinen a dins d’aquests petits espais amb el perill que comporta.


multimedia images pisossocialspladelsfraresxs

Pisos socials públics del Pla dels Frares. Foto: Xavi Salbanyà.


Per tot plegat, l’Ajuntament i l’Agència Catalana de l’Habitatge de la Generalitat van reunir-se a finals d’octubre i van acordar posar fi a tot aquest desgavell. La primera mesura que portarà a terme la Generalitat serà desallotjar els trasters perquè són llocs indignes per viure-hi, a banda de perillosos. Un cop es desallotgin els trasters, es procedirà a clausurar temporalment els pàrquings dels edificis perquè no hi pugui entrar ningú i evitar que es tornin a ocupar. Això farà que els veïns que hi aparquen, ho hauran de fer al carrer durant un temps. Mentrestant, es netejarà l’espai i es col·locaran càmeres de seguretat per controlar les entrades i sortides, així com els possibles fets delictius o que malmetin la convivència.


En aquest sentit, l’Agència de l’Habitatge ha demanat a l’Ajuntament que informi de totes les actuacions dels Mossos d’Esquadra i de la Policia Local que es fan sovint a la zona perquè, en cas necessari, es podria expulsar els inquilins que no compleixin amb les normes d’ocupació dels pisos socials. En aquest sentit, aquest estiu es va produir un incident greu amb el resultat d’un ferit per arma blanca després d’una baralla. 


Parking pla dels frares 2  xs

Interior d’un pàrquing dels pisos socials del Pla dels Frares. Foto: Xavi Salbanyà. 


D’altra banda, la Generalitat també s’ha compromès a netejar a fons els espais enjardinats que pertanyen als edificis i, un cop fet, l’Ajuntament valorarà si assumeix aquesta neteja de forma periòdica. La reunió entre l’Ajuntament i l’Agència de l’Habitatge també va servir per parlar de la gestió dels pisos socials, tant dels 9 que són propietat del consistori arenyenc com de la resta que són de la Generalitat. El govern municipal va posar de manifest les deficiències en la gestió. 


L’Ajuntament paga a l’Agència de l’Habitatge 52.000 euros anuals perquè gestioni els 9 pisos municipals, segons un conveni que caduca a finals de l’any vinent. Aquests habitatges estan pensats per a situacions d’emergència i estades curtes d’entre sis mesos i un any, però la realitat és que actualment els ocupen durant anys. Això fa que la Mesa d’Emergència no pugui atendre casos urgents provinents de violència masclista, d’assetjament immobiliari o de persones amb discapacitats. La Mesa d’Emergència sempre té una llista d’espera per a casos que no poden esperar. A hores d'ara, hi ha 4 famílies pendents d’assignació d’un pis al Pla dels Frares. Respecte a la resta dels pisos que són propietat de la Generalitat, també hi ha una espera de 45 famílies.